INFLUENCER MARKETING

FLAX.INFLUENCERS

BRAND AMBASSADORS VAN JOUW MERK

Het inzetten van influencers is een nieuwe, trendy en belangrijke vorm binnen de marketing. Met het inzetten van de juiste influencers krijgt de naamsbekendheid van jou bedrijf een boost, wordt het consumentenvertrouwen in jouw merk of bedrijf vergroot en bereik je een groot deel van de doelgroep door middel van social media van jezelf of via de kanalen van de influencers.

Influencer marketing is, mits gericht ingezet en als aanvulling op sociale media, effectiever dan traditionele vormen van marketing. Een influencer staat vaak in nauw contact met zijn of haar followers. De followers zien de influencer niet als ‘marketing object’, ondanks dat zij promotie maken, maar meer als iemand die zij kennen, als vriend of als rolmodel. Omdat zij de influencer volgen betekent dit dat ze geïnteresseerd zijn in zijn of haar lifestyle en zullen ze snel iets van hun aannemen of nadoen. De influencer fungeert als inspiratiebron. Het gevoel aan vertrouwen tussen influencer en follower is groot.

Influencer marketing kan ingezet worden op verschillende manieren en via diverse kanalen. Denk hierbij aan Instagram, Tik Tok, Youtube etc. De vorm van content die daarbij gemaakt wordt kan heel simpel zijn. Je kan het ook zo gek maken als je zelf wilt. Bijvoorbeeld: Een unboxing video op Instagram of een uitgebreide review op een blog tot een influencer evenement op locatie of een challenge op TikTok.

Wij werken met influencers van micro tot macro. Op dit moment bevat ons bestand 500+ influencers met een totaal bereik van 15.000.000 volgers. Wanneer wij een campagne starten met influencers checken wij eerst de statistieken grondig om zeker te weten dat de influencer een ‘engaging’ groep followers heeft. Dit houdt in dat als een influencer bijvoorbeeld 10K volgers heeft dit ook resulteert in eenzelfde of nog groter bereik. Dit doen wij om de effectiviteit van de campagne te waarborgen.