DE KRACHT VAN EEN INFLUENCER, WAT HET VOOR JOUW BUSINESS KAN BETEKENEN:

Je hebt het vast wel is meegemaakt: de eerste schooldag in een nieuw shirt. Een shirt waar je trots op was, maar dat door je ouders werd afgedaan als alleen geschikt voor een zwerver of een rapper. Maar toch droeg je het. Dat risico nam je maar voorlief. Toen je door de gang liep kreeg je een compliment van de tofste jongen van de school die iedereen wel kende, na dat compliment vergat je gelijk wat je ouders er over zeiden. Je vertrouwen was meteen hersteld.

In dat geval hebben twee doelgroepen die jij respecteert een bericht afgeleverd. De eerste waren je ouders – we houden natuurlijk van onze ouders, maar ze weten natuurlijk niet wat er gaande is op de middelbare school en zouden dat debat nooit hebben gewonnen. Haar begeleiding bleef een betwistbaar punt.

Het compliment van de tofste jongen van de school was natuurlijk het enige dat telde. Als het geen compliment was geweest, maar eerder een aanfluiting van je modekeuzes, zou je vertrouwen dalen en het shirt per direct in de prullenbak gooien. Maar door een compliment van iemand waar je tegen op kijkt – vertrouwde je het!

De kracht van een Influencer.